Портфоліо


Чому навколишній світ різнокольоровий?

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети  

ФІЗИКА

Навчальні цілі 


Після завершення проекту учні знають:

  • що біле світло складне;
  • що таке спектр і причину його появи;
  • що таке дисперсія і  можуть пояснити це явище;
  • наводити природні явища, які можна пояснити дисперсією світла
  • які кольори є основними і доповняльними;
  • як утворюються кольори.

Мають навички:

·         проведення дослідно-пошукової діяльність у процесі проектування, визначення завдання проекту відповідно до обраної проблеми, застосовувати інформаційно-комунікаційні технології під час проектування, презентування своєї роботи (як інтернет-ресурсу) та оцінювання результатів продуктивної творчої діяльності за визначеними критеріями

·         з’ясування причинно-наслідкових зв’язків, ґрунтовного доведення та розуміння ідей, оформлення, аналізу та синтезування інформації для вирішення проблем та відповідей

 ·         дослідження та розширення свого власного навчального досвіду та досягнення власних навчальних цілей

·         користування сервісами глобальної комп’ютерної мережі (вікі, блоги), застосовувати комп’ютерні мережі для пошуку та розміщення інформації

·         створення структурованого тексту, проведення перевірки правопису, включення до тексту графічних та інших інформаційних об’єктів, ведення ділового листування та дописування повідомлень і коментарів у блоги, виконання колективної роботи над документом

·         роботи в групах, розподілу обов’язків під час колективної роботи, оцінювання та само оцінювання

Вік учнів, клас

7 клас, 12,13 років

СТИСЛИЙ ОПИС ПРОЕКТУ


Проект, що розглядається відноситься до вивчення нового матеріалу. Тема, що вивчається «Дисперсія світла. Спектральний склад світла.  Кольори.»

В ході виконання проекту учні, користуючись додатковою літературою, ресурсами мережі Інтернет, повинні відповісти на питання: як утворюються кольори. Учні працюють в групах: історики, фізики, художники. Кожна група має здійснити дослідження і відповісти на відповідні питання.

-          Історики: з`ясують, в чому полягав дослід І.Ньютона; проаналізують результати цього досліду;

-          Фізики: визначать, що таке дисперсія; дізнаються, про спектральний склад білого світла; пояснять, що є причиною дисперсії.
-          Художники: дізнаються про кольори та їх сприймання,   з`ясують, чому існує зелена трава, білий папір… 
Учні демонструють свої  знання у формі результуючих мультимедійних презентацій або інформаційних бюлетенів, підготовлених для місцевої громади.

ПОВНИЙ ПЛАН ВИВЧЕННЯ ТЕМИ  

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ

Після завершення проекту учні знають:
  • що біле світло складне;
  • що таке спектр і причину його появи;
  • що таке дисперсія і  можуть пояснити це явище;
  • наводити природні явища, які можна пояснити дисперсією світла
  • які кольори є основними і доповняльними;
  • як утворюються кольори.
Мають навички:
·         проведення дослідно-пошукової діяльність у процесі проектування, визначення завдання проекту відповідно до обраної проблеми, застосовувати інформаційно-комунікаційні технології під час проектування, презентування своєї роботи (як інтернет-ресурсу) та оцінювання результатів продуктивної творчої діяльності за визначеними критеріями
·         з’ясування причинно-наслідкових зв’язків, ґрунтовного доведення та розуміння ідей, оформлення, аналізу та синтезування інформації для вирішення проблем та відповідей
·         на запитання 
·         дослідження та розширення свого власного навчального досвіду та досягнення власних навчальних цілей
·         користування сервісами глобальної комп’ютерної мережі (вікі, блоги), застосовувати комп’ютерні мережі для пошуку та розміщення інформації
·         створення структурованого тексту, проведення перевірки правопису, включення до тексту графічних та інших інформаційних об’єктів, ведення ділового листування та дописування повідомлень і коментарів у блоги, виконання колективної роботи над документом
·         роботи в групах, розподілу обов’язків під час колективної роботи, оцінювання та само оцінювання

Опис оцінювання


На початку роботи над проектом відбувається:

  • Перегляд презентації вчителя з її наступним обговоренням (фронтальним і малими групами - «мозковий штурм»)
  • Вхідне тестування за інтернет-опитувальником для з’ясування рівня знань по темі проекту та знайомляться з результатами опитування;
  • Робота з таблицями «ЗХД» та Т-схемами, де учні оцінюють власні знання з предмету дослідження;
  • Ознайомлення з дослідницькими роботами, виконаними раніше, та їх оцінкою (якщо такі роботи розміщені на інтернет-блогах) з подальшим їх обговоренням у міні-групах.



Впродовж роботи над проектом:

  • Вчитель проводить консультації та проміжне оцінювання попередніх результатів;
  • Учні по мірі проходження основних етапів проектної роботи заповнюють контрольний список прогресу роботи ;
  • Учні систематично проводять самооцінку своєї роботи, користуючись відповідними формами для оцінювання.


Наприкінці роботи над проектом:
  • Учні проходять підсумковий тест-контроль за завданнями вчителя для перевірки набутих знань
  • Учні демонструють виконані роботи (інтернет-сайти, веб-сторінки, блоги), після чого відбувається їх само оцінювання, оцінювання вчителем та іншими групами (згідно критеріїв оцінювання)
  • В процесі роботи з таблицями «ЗХД» відбувається самооцінка учнями власних набутих знань та вмінь
  • Якщо результатом роботи було створення блогу, то в подальшому відбувається оцінювання учнівських робіт читачами блогу

Діяльність учнів та вчителя


Приблизно за тиждень-два до початку роботи над проектом "Чому наш світ різнокольоровий?»" учні ознайомлюються з публікацією вчителя про метод проектів, дізнаються про його переваги та можливості, відмінності від методів традиційного навчання. Вчитель також дає інструкції по роботі в групахправилам роботи на комп'ютері по роботі в Інтернеті. Тоді ж вчитель пропонує їм для ознайомлення  інтернет-ресурси, на яких розміщено результати проектних робіт попередніх груп чи класів, рефлексія учнів, що займались проектною діяльністю.



  В перший день роботи над проектом (1-ий урок) учні:



-          переглядають презентацію вчителя про проект, знайомляться з ключовим та тематичними запитаннями і приймають рішення про роботу в одній з трьох груп (кожна група шукатиме відповідь на тематичне питання;
-          об'єднавшись у групи, методом мозкового штурму проводять початкове обговорення шляхів пошукової діяльності (це обговорення вони продовжать в позаурочний час, коли основні стратегічні лінії вже будуть вироблені), розподіляють свої обов'язки в межах групи (хто яку частину роботи буде виконувати);
-          знайомляться з порадами вчителя щодо організації роботи учнів та документами, підготовленими вчителем, що стосуються їх проектної роботи: допомога в плануванні проекту, допомога у проведенні рефлексії, інструкціями, контрольними списками, формати для оцінювання робіт та самооцінювання, шаблонами робіт;
-          проходять вхідне тестування за інтернет-опитувальником, заповнюють таблиці ЗХД та Т-схеми тощо.
Учні отримують адреси інтернет-ресурсу, де розміщені всі ці документи (щоб продовжити ознайомлення та роботу з ними в позаурочний час), а також бланки Дозволу батьків на публікацію учнями своїх робіт в мережі Інтернет (які вони приносять заповненими на наступний урок).
  Оскільки на роботу над проектом відведено лише 3 уроки, то основну частину роботи учні виконуватимуть вдома, в позаурочний час, розподіливши в межах мікро-груп свої обов'язки. Учні здійснюють рефлексію своєї роботи
  На другому уроці продовжується робота в групах. Учні обговорюють результати пошуку в Інтернеті матеріалів для дослідження, уточнюють напрями діяльностіє 
  В післяурочний час учні завершують роботу над дослідженням та оформленням результатів досліджень, ще раз проводять самооцінку своєї роботи та рефлексію.
  На останньому, третьому уроці, учні демонструють отримані результати своїх дослідженьу вигляді учнівської презентації, здійснюють оцінку робіт своїх однокласників (за розробленими формами) та самооцінку своєї участі у дослідженні (за формами для оцінювання робіт та співробітництва). З допомогою таблиць ЗХД учні оцінюють набуті знання та вміння, здійснюють рефлексію. Учні проходять тест-контроль вчителя для оцінки набутих знань.
  В післяурочний час повідомлення про виконання проектної роботи та адреси створених інтернет-ресурсів з результатами учнівських досліджень розміщуються на шкільному сайті для подальшого ознайомлення всіх бажаючих з цими роботами та їх оцінюванням.

Відомості про автора

ІМ'Я, ПРІЗВИЩЕ

Шматова Ірина Миколаївна

ФАХ, НАВЧАЛЬНИЙ ПРЕДМЕТ

Вчитель фізики та інформатики, фізика та інформатика

НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ТРОЇЦЬКА ГІМНАЗІЯ ТРОЇЦЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

МІСТО\СЕЛО, РАЙОН, ОБЛАСТЬ СМТ ТРОЇЦЬКЕ, ТРОЇЦЬКИЙ РАЙОН, ЛУГАНСЬКА ОБЛАСТЬ

КОНТАКТНІ ДАНІ E-MAIL:LENA30)96@mail.ru

Відомості про тренінг

ДАТИ ПРОВЕДЕННЯ ТРЕНІНГУ 10.09.2012 - 28.09.2012

МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ ТРЕНІНГУ ТРОЇЦЬКА ГІМНАЗІЯ ТРОЇЦЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ    ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ТРЕНЕРИ ФЕДОРУЩЕНКО НАТАЛІЯ ЮРІЇВНА

Комментариев нет:

Отправить комментарий